חנות וירטואלית או אתרי מסחרי הופכים להיות אפליקציה יותר ויותר נפוצה בפייסבוק, יש עסקים רבים בפייסבוק שאותן ניתן למצוא בתוך משחקים שונים, יש עסקים בפייסבוק שמופיעות כאפליקציה רגילה.
אך בכל מקרה חנות למסחר אלקטרוני בפייסבוק נמצאת בפלטפורמה שהיא בעצם רשת חברתית ענקית שיש בה כ-2 מיליון משתמשים שמספרם עולה כל הזמן, ברשת החברתית הזאת נמצאים 3 מליון ישראלים, שיכולים להיות קהל ממוקד, שיגדיל את אחוז המכירות ואחוז הרווחים של אותן עסקים.חנות המופיעה באמצעות אפליקצית פייסבוק חנות שהיעילות שלה כפולה ומכופלת.
הנה כמה מהיתרונות של עסק המופיע כאפליקצית פייסבוק: בעל החנות יכול לנהל דרכה דו שיח מתמשך עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי וללמוד מהם מהי חוות הדעת שלהם על המוצרים השונים, בנוסף לכך בעל העסק יכול להחליט על ייצור המוצרים בהתאם לחוות הדעת שהוא מקבל מהצרכנים הפוטנציאליים, עוד פרמטר חשוב הוא האפשרות לנהל תקשורת אישית עם כל לקוח ולקוח פוטנציאלי וליצור מעין מפה ספציפית של כל לקוח פוטנציאלי ולהתאים לו את המוצר הספציפי המתאים לו.
חנות למוצרים בפייסבוק היא בעצם חנות המופיעה ברשת חברתית שבה יש לכל גולש מפת תחומי עניין המתארת אותו, חשיפה בפייסבוק מול קהל יעד ממוקד שאכן סביר שיתעניין באותם מוצרים של החנות, כך למשל חנות המיועדת לטבעות אירוסין אין טעם להציג אותה מול אנשים שהם כבר נשואים, עסק שמציע את המוצרים כאפליקצית פייסבוק יש לה את כל היתרונות האחרים של חנות רגילה, אין צורך לשכור שטח ממשי עבורה, אין צורך לפתוח סניפים, אין צורך בכוח אדם נוסף, חנות מקוונת אין לה גם גבולות גאוגרפיים היא יכולה להגיע לכל העולם ולפעול בכל רגע גם כאשר בעל החנות ישן במיטתו.
מה שחשוב לזכור הוא שחנות המקוונת היא עניין מורכב הדורש ידע מקצועי והבנה מקצועית בכל הטכנולוגיות המתקדמות שבעזרתן ניתן לבנות היום חנות וירטואלית מקצועית אמינה ויעילה שתצליח להשיג את מטרותיה האמיתיות, לכן חשוב להיעזר בחברות בניית אתרים שאכן מתמחות בהקמת ותפעול של חנויות למסחר אלקטרוני יעילות ואיכותיות, ולא אלו המציעות את האופציה של הקמת חנות חינם.