אפיון אתר אינטרנט דומה לתוכנית אדריכלית של בניית בית. האפיון יגדיר את מכלול הפעולות הקשורות לבניית האתר כמו מבנה האתר, עיצוב האתר, תוכן האתר, שימושיות ועוד. אפיון האתר זהו השלב שבו אתם תפרטו מה אתם מצפים מהאתר שאתם עומדים לבנות, ומאפיין האתר יחד עם בונה האתרים יגשימו את הציפיות. אפיון אתר זו עבודה של מקצוענים. לא מומלץ לחסוך, כדאי לשכור מאפיין אתרים מקצועי בעל ניסיון רב כדי שתוכלו לבנות אתר מקצועי ומושלם שיענה על כל הדרישות והצרכים שלכם.
תוכן עניינים
מה כולל אפיון האתר?
ההחלטה על מטרת האתר היא השלב הראשון בכל אפיון אתר. האם האתר מיועד להיות אתר תדמית, האם הוא יהיה אתר מכירה, האם אתר שיווקי לאיסוף פניות ועוד. הגדרת המטרה תשפיע על סוג האתר שנבנה ישנם כיום מערכות קוד פתוח לבניית אתר.
בניית אתרים וורדפרס הינה המערכת התקדמת היום בעולם לבניית אתרים, המערכת נוחה לשימוש ומציעה מגוון רחב של עיצובים, תוספים חלקם חינם חלקם בתשלום. כיום גם המערכת מותאמת לכל סוגי הסלולר במנוח אתרים רספונסיבים. כמובן שקיימות עוד מערכות בסגנון WordPress.
רשימת מערכות לבניית אתרים בקוד פתוח:
wordpress – המערכת מתאימה לאתרים תדמיתיים, פורטלים אינדקסים, מסחר אלקטרוני לבניית חנות למכירת מוצרים.
drupal – המערכת מאוד דומה למערכת וורדפרס אך קשה לתפעול.
magento – עיצובים מהריבים, בעיקר מתאימה למסחר אלקטרוני (חנות למכירת מוצרים)
עיצוב האתר כולל התייחסות למראה האתר, בחירת הגופנים, בחירת הצבעים, לוגו, תמונות וכל אלמנט גראפי אחר. בשלב זה תצטרכו גם להחליט האם אתם מעדיפים אתר עמוס בתוכן או אתר פשוט ונקי.
אפיון מערכות האתר מתחלק לשניים.
אפיון המערכת שבה ישתמש הגולש ואפיון המערכת שדרכה ינהל בעל האתר את האתר. כאשר יועבר האפיון לבונה האתרים, הוא ידע איזו מערכת ניהול לבנות ומה תהיה שפת התכנות.
מחקר מילות מפתח
הוא השלב שבו נבחר באילו תחומים וביטויים יתמקד האתר. כדי להחליט על הביטויים העיקריים, יש להתחשב במספר החיפושים הנערכים לגבי כל ביטוי ומהן הוואריאציות השונות שבהן משתמשים הגולשים.
אפיון התוכן של האתר הוא אחד השלבים החשובים ביותר
זהו שלב ההמשך למחקר מילות מפתח. אפיון התוכן משפיע על הצלחת קידום האתר. יש להתייחס לתחרותיות של כל ביטוי, לנתח את פעולות המתחרים בתחום ולהעריך את פוטנציאל הקידום של הביטויים בהתאם לתקציב של קידום האתר. בסיום שלב אפיון התוכן תקבלו מסמך שיכיל פירוט של כל הדפים באתר, את מבנה התפריטים ואת אפשרויות הניווט הפנימי.
גם אם לא ידעתם בתחילת הדרך לקראת מה אתם צועדים
ואיך ייראה האתר שלכם, לאחר האפיון, הפאזל יסתדר, ואתם כבר במחצית הדרך לבניית האתר המושלם.
אפיון האתר – כמה טיפים ועצות טובות להצלחה
היו שותפים באפיון האתר
לפני שאתם מגיעים לפגישה עם מאפיין אתרים הכינו שיעורי בית. גלשו באתרים ברשת, התרשמו מהם, הגדירו את הצבעים האהובים עליכם, את הגופנים, את המבנה של האתר, את הפונקציונאליות ועוד. בקשו את חוות הדעת המקצועית של המאפיין לשיעורי הבית שהכנתם. אם יש לכם חילוקי דעות, תמיד מומלץ להקשיב לדעה של איש מקצוע מיומן ומנוסה.
נסו לענות על השאלה איזה אפליקציות, רכיבים או פיצ'רים אתם רוצים שיהיו באתר
כמו למשל, שליחת דואר ללקוחות היישר מהאתר, מילוי טפסים שונים, חדשות נגללות, סל קניות, גלריות, שיתוף ברשתות חברתיות ועוד. בקשו גם מהמאפיין שיציע לכם אפליקציות עדכניות שיכולות להקל על העבודה שלכם ועל הקשר עם הלקוחות.