קורס כתיבה שיווקית – בואו ללמוד איך לכתוב מאמר מעמיק ומרתק!
התוכן הוא המלך, אמר סטיב ג'ונס, זה כבר הפך לקלישאה חבוטה, אבל זה עדיין נכון, ועובד. כל מי שמבין בשיווק ברשת האינטרנט מודע לחשיבות של כתיבת תכנים לרשת.
אנחנו כותבים תכנים לאתרים, כותבים תכנים לקידום האתר, בונים את המיתוג של החברה ואת האוטוריטה המקצועית של בעל המותג באמצעות תוכן, ושיווק באמצעות תוכן זה הטרנד הלוהט של המאה עשרים ואחת. בכל יום מתפרסמים בעולם כשתי מיליון כתבות, וגם בישראל מתפרסמות אלפי כתבות ביום. כדי שהכתבה שלכם תבלוט ברשת, כדי שהגולש לא ייטוש אותה כעבור מספר שניות עוד לפני שהצלחתם להעביר את המסר, בואו ללמוד איך לכתוב כתבה מעניינית, מרתקת וזורמת.
איך לכתוב כתבה – המדריך המלא
בקורס כתיבה שיווקית שבו אני מלמדת כותבי תוכן ובעלי עסקים איך לכתוב מאמרים אני תמיד נשאלת את אותה השאלה: איך אפשר לכתוב כתבה על נושא שאיני מכירה היטב? ותמיד אני עונה את אותה התשובה, כותב תוכן מקצועי יודע לכתוב על כל נושא, בתנאי שיש לו מספיק מידע ברשת.
ולכן השלב הראשון של הכתיבה הוא מחקר
- חפשו את הנושא באמצעות כלי מילות מפתח.
- הקישו את הנושא בגוגל.
- שאלו את גוגל שאלות.
- הקישו את הנושא שוב בגוגל – אך הפעם חפשו בחדשות. שם תמצאו מאמרים וכתבות שהתפרסמו לאחרונה בתחום שאותו אתם מחפשים.
אספו את החומרים שמצאתם. פתחו גיליון חדש של וורד ועשו העתק הדבק.
- מיינו את החומר – ומחקו את הנושאים שחוזרים.
- תוך כדי המיון – רשמו לעצמכם בצד נקודות על מה כל פסקה מדברת.
- רשמו נקודות ממספר כתבות ושימו לב האם הכתבות השונות מציגות נקודות מבט שונות, חידושים ורעיונות נוספים שלא היו במאמרים האחרים.
- הנקודות שרשמתם לעצמכם הם יהיו ראשי הפרקים של המאמר החדש שתבנו.
שימו לב: חשוב לבחור אתרים אמינים, אם תתנו מידע לא אמין תפגעו ובאוטוריטה של בעל המוצר באמון של הגולשים והם, סביר להניח, לא יחזרו לאתר או לבלוג שנית.
כעת ארגנו את החומר – אספו את הנקודות שכתבתם לעצמכם בכל המאמרים והפכו אותם לנושאים לפסקאות. אתם לא חייבים לכתוב על כולם, אתם תחליטו במה אתם רוצים להתמקד ובמה לא.
השלב הבא הוא בחירת הכותרות
הכותרת היא חלון הראווה של הכתבה, אם היא תסקרן ותמשוך, הגולש יכנס לקרוא את הכתבה, אם היא לא תסקרן אותו, הוא ידפדף הלאה.
יש שתי גישת בכתיבת כותרות, האחת אתם מחליטים על הכותרת לפני שאתם מתחילים לכתוב את הפוסט, השנייה קודם כותבים את הפוסט ואחר כך מחליטים על הכותרת.
שתי הגישות מקובלות ואפשר לשלב בין הגישות, אך מה שחשוב זה שהכותרת תהיה אמינה, מסקרנות ושיווקית.
יש כמה תבניות שעובדות תמיד, הנה חלק מהן:
- כותרות שעונות על השאלה איך, מסקרנות תמיד!
- כותבות שמזהות את הכאב של הגולש ומציעות פתרון. אם תצליחו לזהות את נקודת הכאב, הגולש יזדהה עם הכותרת, יקרא בקשב את הכתבה ורוב הסיכויים שהוא גם יקנה את המוצר.
- הוסיפו מרכיבים של סקרנות: הסוד של, חדש, חשיפה ראשונה ועוד.
כתיבת כתבות היא אומנות שאפשר וצריך ללמוד. אם אתם רוצים ללמוד איך לכתוב כותרות מושכות ואיך להפוך כל כותרת משעממת ושגרתית לכותרת מושכת ומסקרנת, בואו ללמוד בקורס כתיבה שיווקית של "מכללת טקסטלי".
עשיתם מחקר, החלטתם על הכותרת, בואו להתחיל לכתוב. בתחילה אולי תתקשו, זה ייקח זמן, אך ככל שתכתבו יותר כתבות, הכתיבה תיהפך לקלה וטבעית יותר.
שלב אחרון – העריכה
עברו שוב על הכתבה, בדקו אם אין שגיאות לשוניות, שגיאות ניסוח, האם הקפדתם נכון על כתיבה לזכר ונקבה, האם אין לכם שגיאות כתיב או שגיאות ניסוח.
הימנעו מחזרה על מילים או על נושאים. אם מצאתם מילים או ביטויים שחוזרים על עצמם, נסו להחליף אותם במילים ובביטוים אחרים.
קראו בקול את הכתבה כדי לבדוק אם הקריאה זורמת. אם מצאתם את עצמכם נאבקים עם הזרימה, עבדו את הכתבה מחדש עד שהיא תתגלגל בקלות על הלשון.
אם אתם כותבי תוכן חדשים בקשו מחברים או מבני משפחה לעבור על הכתבה ולהעיר הערות. קבלו את ההערות. ההערות של החברים אינם מעידות על חולשה שלכם, להיפך, הם יהפכו את הכתבה ואת הכתיבה שלכם לחזקה ועוצמתית הרבה יותר.
רוצים ללמוד איך לכתוב כתבות שיווקיות, איך לכתוב פוסטים ויראליים לרשתות החברתיות, איך לכתוב דפי מכירה ונחיתה ואיך לכתוב מייל שכל מי שיקבל יפתח אותו וימשיך לקרוא עד הסוף?
בואו ללמוד בקורס כתיבה שיווקית של "מכללת טקסטלי". זהו קורס ממוקד עבודה שבסיומו תוכלו להשתלב ולהתמקצע כקופירייטר וככותב תוכן או ללמוד לשווק את המוצר שלכם בעצמכם ולחסוך אלפי שקלים בכל חודש.