יש דרכים שונות לשיווק מסחר אלקטרוני, אפשר לומר שחנות נהנית מכל היתרונות של שיווק אינטרנטי, שהוא שיווק הרבה יותר זול, הרבה יותר ממוקד והרבה יותר אפקטיבי אך לפני שמתבצע שיווק של החנות האם היא אכן חנות מקוונת מאובטחת היטב.
חנות מקוונת כמו חנות מסורתית צריכה לשווק את עצמה, שאם לא כן סיכוייה לשרוד הם אפסיים, הדרכים לשיווק ולקידום החנות הוירטואלית הם שונת ומגוונות, להלן סקירה של הדרכים הפופולאריות לשיווק מסחר אלקטרוני.
-
קידום ממומן בגוגל – קידום ממומן בגוגל יאפשר לחנות שלך להיות מוצבת בין תוצאות החיפוש הראשונות, קידום כזה הוא כדאי מבחינה כלכלית עבור בעל העסק משום שבעל החנות הוא זה שקובע כמה הוא מוכן לשלם עבור קמפיין הפרסום, והוא משלם רק עבור הקליקים הממשיים שבוצעו על מודעת הפרסום שלו ולא עבור החשיפה שלא הניבה פירות כלשהם, בנוסף לכך מודעת הפרסום הזו תופיע רק בפני מי שבאמת מתעניין בשירות או במוצר שאותה חנות וירטואלית מוכרת, ולכן מדובר פה בשיווק שמאפשר לנו להשיג מקסימום תוצאות במינימום הוצאות.
-
קידום אורגני – קידום אורגני של חברות ועסקים קטנים הוא קידום איטי הרבה יותר אבל הוא קידום אפקטיבי שמאפשר לאותו עסק להיות מוצב באופן קבוע בראש תוצאות החיפוש של גוגל, קידום אורגני הוא קידום שיוצר לעסק בעל תוכן ומבנה אופטימאליים המותאמים בצורה הטובה ביותר לדרישות ולקריטריונים של גוגל, ולכן העכביש של גוגל יאהב את האתר ויתן לה ציון גבוה וידרג אותה בין תוצאות החיפוש הגבוהות ביותר לכן חשוב למצוא חברת לבניית אתרים שהיא גם מתעסקת בתחום קידום אתרים אורגני ב- Google.
-
כתיבת בלוג/מאמרים באינטרנט – יש לכם עסק ואתם רוצים לקדם אותו, ולשווק אותו אז הגיע הזמן שתכתבו עליו באינטרנט. זה יכול להיות באמצעות כתיבת בלוג באינטרנט שיש בו לינק לאתר שלכם, וזה יכול להיות באמצעות כתיבת מאמרים באינטרנט שיש בהם לינק המפנה לאתר העסק שלכם.
-
שיווק ברשתות חברתיות – בעידן הרשתות החברתיות נהוג להשתמש ברשתות החברתיות כאמצעי לשיווק מפולח וממוקד, אם יש לכם חנות המוכרת מוצרים אורגניים אתם יכולים לחפש בפייסבוק את כל מי שמתעניין באקולוגיה או במוצרים אורגניים ולשלוח לו ניוזלטר על החנות שלכם, או שאולי אתם יכולים לפנות לרשת חברתית המתמקדת בנושא חיים אורגניים ולפרסם שם באנר על המוצרים שלכם.
אלו הם רק דוגמאות לדרכים ושיטות לשיווק מסחר אלקטרוני באינטרנט. יש כמובן דרכים נוספות כמו שיווק ויראלי, פרסום באנרים ועוד.