היום בעידן האינטרנט ועידן המסחר האלקטרוני המשגשג, כל עסק או חברה שרוצים לשרוד ולהצליח כלכלית חייבים שיהיה להם אתר עסקי שירשים את הלקוח, יספק מידע מעניין ולרלוונטי ללקוח, וגם יהווה ערוץ שיווקי של העסק או החברה ודרכו יוכלו הגולשים לרכוש את המוצרים של העסק.
יש היום אתרים עסקיים רבים שיש להם מטרות שונות, יש כאלו שיחפשו שירות של בניית אתר עסקי למטרה של יצירת פלטפורמה למכירות אונליין, יש כאלו שמעוניינים בשירות של בניית אתר עסקי במטרה לאפשר לגולשים היכרות טובה יותר עם מוצרי החברה ו/או שירותי החברה.
ויש כאלו שמעונינים בשירות של בניית אתר עסקי במטרה לבצע מיתוג של החברה.
בניית אתרים עסקיים הינו תהליך מורכב הדורש ידע מקצועי רב ויכולת מקצועית להבין את הצרכים הספציפיים של כל עסק ואת המאפיינים הספציפיים של כל עסק.
בניית אתר עסקי של חברה המוכרת גאדג'טים לצעירים תהיה שונה לחלוטין מבניית אתר עסקי המספק שירותי עריכת דין.
הפרמטרים החשובים בתהליך של בניית אתר עסקי הם:
- עיצוב האתר – יש צורך לבנות אתר שיהיה לו עיצוב המותאם ליעד של החברה ולמאפיינים של החברה, חברה שרוצה להעביר מסר שיווקי תוסס ורענן יהיה לה אתר בעל עיצוב שונה בתכלית מאשר של חברה המעונינת להעביר מסר שיווקי של רצינות ואמינות.
- יצירת תוכן רלוונטי וארטקטיבי – כדי שלקוחות יתרשמו מהאתר ויתענינו במה שיש בו, יש צורך להכניס לאתר תוכן איכותי רלוונטי ומעניין שיכלול בתוכו את מילות המפתח המתאימות ביותר שימשכו בדיוק את קהל היעד שמעוניין במוצרים של החברה.
- קידום האתר באופן שוטף – בניית אתר עסקי אינה מספיקה, לאח ר בניית האתר יש צורך בתחזוקה שוטפת של האתר ובמתן שירותי קידום אתרים ופרסום האתר, כדי שהאתר יקבל דירוג גבוה במנועי החיפוש ויחשב כאתר איכותי ורלוונטי, וכן כדי שהאתר יזכה לחשיפה מקסימלית בפני קהל יעד גדול וממוקד.
- מעקב אחר הצלחת האתר – אתר עסקי שמעוניין להיות מקור לרווח פוטנציאלי נוסף של החברה צריך לעבור תהליכי בקרה שיבדקו את תנועת הגולשים באתר, מיהם הגולשים שנכנסים לאתר, אילו דפים באתר מושכים יותר גולשים ואילו דפים באתר מוזנחים. ועוד ועוד
מה שבטוח הוא שאתר עסקי הוא הופך להיות מוצר צריכה המוני של דור האינטרנט, דור שבו יותר ויותר אנשים רוכשים מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט.