בניית אתר תדמית הוא אתר שמטרתו לחזק את המותג שלכם ולשמש כזירת מסחר. רשת האינטרנט הפכה להיות זירת המסחר המרכזית במאה העשרים ואחת, זירה שבה כל בעל עסק יכול להיחשף בפני מיליוני אנשים ולהציע להם את המוצר או השירות שהם משווקים. בניית אתרי תדמית מאפשרת להגדיל את הלקוחות הפוטנציאליים, להכפיל ואף להשליש את המכירות. האתר זמין במשך עשרים וארבע שעות ואינו מוגבל לאזור גיאוגרפי מסוים. אם לא תבנו אתר תדמית ברשת, אתם עלולים למצוא את עצמכם בעוד מספר שנים עם קהל לקוחות קטן ולהפסיד הזדמנויות עסקיות רבות.
בניית אתר תדמית – מהם הגורמים להצלחה
אתר תדמית מוצלח הוא אתר שמוכר, מוכר ושוב מוכר. הצלחת האתר תלויה במספר גורמים:
עיצוב האתר צריך לשקף את זהות המותג של העסק ולהעצים את תדמיתו. לעיצוב יש תפקיד חשוב בהעברת המסרים הראשוניים שאותו רואה הלקוח כאשר הוא נכנס לאתר. ההחלטה אם להמשיך ולהישאר באתר או לנטוש כעבור מספר שניות, תלויה בעיצוב האתר. אתר תדמית לא צריך להיות אתר עמוס, עליו להיות קריא ונעים, עם צבעים אטרקטיביים וניווט קל. אם יתקשה הגולש לעבור בין דפי האתר, הוא ינטוש ויעבור אל המתחרים.
לא מומלץ להשתמש באתר תדמיתי בטכנולוגיית פלאש. תוכנות כבדות כמו פלאש מאטות את זמן הטעינה, וגולשים רבים אינם אוהבים להיכנס לאתרים אלו. גם גוגל לא אוהב אתרי פלאש, והם אינם מקודמים היטב בדירוג של תוצאות החיפוש.
התוכן חייב להיות אטרקטיבי, יצירתי וקריא. התוכן הוא הכלי שבאמצעותו תעבירו את המסרים השיווקים. כדי ללכוד את הלקוח הפוטנציאלי ולהניע אותו לפעולה, יש לכתוב תוכן מסקרן, כותרות מעניינות שיסקרנו את הגולש ויפתו אותו להמשיך ולקרוא. הכתיבה באתרי תדמית צריכה להניע לפעולה, לגרום לגולש לעשות את מה שאתם מבקשים ממנו, לקנות, להשאיר פרטים ועוד.
בעת בניית אתר תדמית יש להשקיע במערכת ניהול קלה ונוחה. מערכת הניהול מיועדת לבעל האתר. באמצעותה הוא יוכל להזין תכנים ותמונות, לפרסם מבצעים, להסיר חומרים בלתי רלוונטיים, לתקשר עם הלקוחות ועוד. חשוב לבנות מערכת ניהול שתוכלו לנהל לבד, בקלות, בלי לדעת שפת תכנות ובלי להזדקק לאיש מקצוע צמוד.
אתרי תדמית צריכים לסייע ולהקל על ניהול העסק. יש לחשוב מהם הצרכים הייחודיים של העסק שלכם ומה הייתם רוצים להוסיף לאתר. במערכות רבות של בניית אתרים, כמו אתרי וורדפרס למשל, יש אפשרות להוסיף, אפליקציות, תוכנות ופיצ'רים כמו שליחת מייל ללקוחות היישר מהאתר, מערכת סליקה, עגלת קניות, קישור לרשתות חברתיות, תוספי אבטחה ועוד.
בניית אתר תדמית אינה מסתיימת כאשר האתר עולה לרשת. השלב הבא, והחשוב, הוא השלב של הבאת תנועה לאתר. כדאי מאוד להשקיע בקידום אורגני במנועי החיפוש או בשיווק ברשתות החברתיות כדי להגביר את התנועה לאתר, ולמכור כמה שיותר.