קידום אתרים אורגני או SEO מייצג אופטימיזציה למנועי חיפוש. הכוונה לטכניקות שעוזרות לאתר שלך להגיע לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות, מה שמעניק לו חשיפה גבוהה יותר בפני מי שמחפש את המותג, המוצר או השירות שלך באמצעות גוגל.
יש המון מרכיבים חיוניים בהם מתעסקים מקדמי האתרים בחלק הטכני, זה שפחות חשוף למשתמשים – מאחורי הקלעים של אתר האינטרנט ודפי האינטרנט השונים. את המרכיבים האלו מחפש וסורק מנוע החיפוש, והם כוללים תגי כותרת, מילות מפתח, תגיות תמונה, מבנה קישורים פנימי וקישורים נכנסים ועוד.
מנוע החיפוש בוחן גם את מבנה האתר ועיצובו, התנהגות המבקרים וגורמים חיצוניים אחרים מחוץ לאתר כדי לקבוע עד כמה האתר שלך צריך להיות מדורג גבוה בדפי התוצאות של מנועי החיפוש.
יש שיניחו שניתן לסיים את ההסבר כאן, אבל זה לא מרגיש מספיק. על מנת לתת מענה, אפילו על שאלות נפוצות קצרות, כדי להסביר מהו כיום קידום אתרים אורגני בגוגל עלינו לבחון אותו דרך העדשה של איך הוא השתנה ולתאר בדיוק מה קידום אתרים איננו.
תוכן עניינים
קידום אתרים אינו כולל מילות מפתח רבות ככל האפשר
ביצוע אופטימיזציה עבור מילות מפתח לא אומר לכלול את מילות המפתח שלך כמה שאתה יכול בתוך התוכן שלך. למעשה, זה ממש יפגע ב-SEO שלך, מכיוון שמנועי חיפוש יזהו את זה כתוכן ללא ערך למשתמשים. המשמעות של זה היא שהאתר שלך ייענש, וגוגל יוריד אותו במורד הדירוג. השיטה הזו אולי הייתה נכונה לפני יותר מעשור. בימינו, היא עלולה לגרום לאתר שלך נזק ולהשיג את התוצאה ההפוכה בדיוק לקידום האתר.
כיום, כדאי להשתמש במילות המפתח בתוכן שלך בצורה שתרגיש טבעית (אורגנית) ולא מאולצת. אין מספר מסוים, אבל אם זה מרגיש שמילות המפתח נדחסות לתוך הטקסטים של התוכן שלך, כלל אצבע טוב הוא פשוט להשאיר אותן בחוץ.
קידום אתרים אורגני בגוגל מתמקד יותר בנושאי תוכן
לפני שיוצרים מאמר חדש לבלוג, חשוב לבחון כיצד מילות המפתח משתלבות בתוכן. עם זאת, זה לא צריך להיות המיקוד היחיד שלך, או לפחות לא העיקרי. בכל פעם שיוצרים תוכן חדש, ההתמקדות צריכה להיות במה שחשוב לקהל היעד, ולא כמה פעמים אפשר לכלול מילת מפתח או ביטוי מילת מפתח בתוכן.
מי שעושה זאת כך, בדרך כלל מצליח לעשות אופטימיזציה באופן טבעי עבור מילות מפתח חשובות. הבנת קהלי היעד ומה שמעניין אותם היא המפתח למשיכת מבקרים רלוונטיים לאתר באמצעות מנועי חיפוש.
חיפוש חברתי הוא גורם חשוב
אחד השינויים הגדולים ביותר בעשור האחרון הוא האופן שבו המדיה החברתית משתלבת בקידום אתרים. אפילו לפני כמה שנים, זה לא שינה מי מצא את התוכן שלך באמצעות חיפוש חברתי, אך כעת, קידום אתרים אורגני בגוגל לוקח בחשבון ציוצים, תיוגים, שיתופים וסימנים חברתיים אחרים.
החיפוש החברתי גם נותן עדיפות לתוכן ולאנשים שקשורים אליך. זה יכול להיות דרך חבר בפייסבוק, עוקב בטוויטר או חיבור דרך רשת חברתית אחרת. לפעמים החיפוש החברתי עשוי לתת עדיפות לתוכן ששותף על ידי משפיען. החיפוש החברתי מבין שהמשתמשים עשויים להתעניין בתוכן שהרשת שלך מרגישה שחשוב לשתף, ולכן הוא יופיע בפניהם לעתים קרובות.
כל זה אומר שכאשר חושבים על אסטרטגיית ה-SEO, צריך לחשוב גם כיצד האסטרטגיה החברתית משתלבת בפאזל, במיוחד לאור העובדה שחווית המשתמש של המבקרים באתר היא מרכיב חשוב בקידום אתרים.
אופטימיזציה למנועי חיפוש = אופטימיזציה של חווית חיפוש
למשתמשים חשוב למצוא את האתר שלך, אך באותה מידה, חשוב להם להישאר באתר וליצור אינטראקציה עם התוכן שלך. שימוש לא נכון במילות מפתח, שמושך את המשתמשים הלא רלוונטיים, לא ממש יעזור לקידום האתר, ולכן חשוב לחשוב על המבקרים הרצויים ועל התוכן שהם מחפשים, יותר מאשר כמה אנשים ניתן למשוך לאתר.
דירוג הדף הראשון אינו אומר הצלחה מובטחת
בעבר, קידום אתרים אורגני נחשב מוצלח כאשר האתר הצליח להתברג בעמוד הראשון של גוגל. אולם, גם אתר שממוקם במקום הראשון לא מבטיח בהכרח הצלחה, במיוחד במקרים בהם המונח המקודם אינו אידיאלי או רלוונטי עבור המוצר או השירות שהעסק מציע. הדבר היחידי שיכול לצאת מזה הוא תנועה גבוהה באתר, אך עם נטישות גבוהות, סביר להניח שלא ניתן להניב מזה כסף, וברמה התדמיתית, זה יכול אף להסב לך נזק.
כמו כן, לא צריך בהכרח להיות בשלושת המשבצות העליונות כדי להצליח
למעשה, גם דירוג טוב בדפים הבאים יכולים להניב תוצאות לא רעות ושיעור קליקים גבוה. אף על פי שתוצאה כזו יכולה להניב פחות תנועה, הפרמטר החשוב הוא מידת ההתאמה של התנועה שהאתר מקבל, ולכן זה לא כל כך נורא כמו שרבים נוטים לחשוב. קראו עוד על הטכניקות המנצחות שחברות לקידום אתרים צריכות ליישם.
יקומים חדשים של חיפוש מתגבשים מחוץ לחלון הדפדפן
ברבים מהם, כללי האופטימיזציה טרם הוגדרו – אבל למה זה משנה למשווקים? ובכן, בקצרה, הדרך שבה אנשים מחפשים מצביעה על שינויים באופן שבו הם מגלים את התוכן שלך. הם משתמשים במילות מפתח חדשות ומעצבים שאילתות בדרכים שונות.
זה עדיין אותו הדבר שהיה לפני עשר שנים
דבר אחד נשאר אותו דבר – קידום אתרים מורכב ממגוון טקטיקות, שאם משתמשים בהן נכון, יעזרו לדרג אתרים טוב יותר במנועי החיפוש. הטקטיקה שבה צריך להשתמש השתנתה, כי הערך של מנועי החיפוש השתנה, וכעת, הקידום תלוי במקדמי האתרים, שנדרשים להישאר מעודכנים בכל המגמות המשתנות במהירות, ולזכור שבסופו של דבר, המטרה של מנועי החיפוש היא לספק את החוויה הטובה ביותר האפשרית למשתמש הקצה שלהם – המחפשים. מי שישמור על המטרה הזו עם אסטרטגיית ה- SEO שלו, כנראה יעשה בחירות טובות, גם אם לא יהיה מעודכן לחלוטין בכל ניואנס של אלגוריתמים של מנועי החיפוש.
כמשווקים מנוסים, הספקנו לגדול ולהתפתח על השיווק בדיגיטל, אבל השינויים שראינו עד עכשיו הם כאין וכאפס בהשוואה למה שיבוא אחר כך. אנחנו כבר לא ב"שלבים המוקדמים" של עידן חדש של חיפוש – אנחנו כאן, עכשיו, עדים לטרנדים ושיטות עבודה מומלצות חדשות שמתגלות בזמן אמת.
ראשית, זה עידן שקשור באופן הדוק לדפוסים כמו חיפוש בנייד, חיפוש חברתי וחיפוש קולי, בין היתר, אבל משווקים רבים עברו את הנקודה של להיות בחוד החנית של הדפוסים הללו, ורוצים לדעת, "מה עכשיו?"
כעת, יש לנו גם אשכולות נושאים ואפליקציות הודעות. אל תטעו – חיפוש נייד, חברתי וקולי הם עדיין השחקנים העיקריים במשחק ה- SEO. לפני הכניסה שלהם לנוף, קידום אתרים נסב בעיקר על מנועי חיפוש מבוססי דפדפן. ליתר דיוק, זה קושר אותנו ישירות לגוגל, שם הייתה כל פעילות החיפוש, ושם החלה צריכת התוכן הדיגיטלית מבחינה היסטורית.
למרות השינויים הללו, קידום אתרים עדיין מייצג "אופטימיזציה למנועי חיפוש – עבור משווקים, החלק של "אופטימיזציה" הוא מה שדורש זריזות. גוגל מגדירה את האסטרטגיה כ"תהליך של מקסום מספר המבקרים באתר מסוים על ידי הבטחה שהאתר יופיע במקום גבוה ברשימת התוצאות המוחזרות על ידי מנוע חיפוש". ולמרות שזה, במידה מסוימת, נשאר נכון, הרחבנו את המעגל סביב דף התוצאות של מנוע החיפוש (SERP). כמובן, שעדיין חשוב לשים עין על הדירוג של האתר, אבל באותה מידה חשוב להסתכל רחוק יותר באופק.