SEO באנגלית אלו ראשי תיבות של Search English Optimization, זהו מונח המתייחס למכלול הפעולות הנעשות כדי לשפר את מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות, הטבעיות, של מנועי החיפוש ולהביא למקסימום תנועה לאתר. רוב הגולשים צופים רק בתוצאות המתקבלות בראש הדירוג, בעמוד הראשון ולפעמים גם בשני. לדירוג האתרים במנועי החיפוש יש השפעה כלכלית על בעלי האתר, לכן טבעי שהם יעשו הכול כדי להופיע במקומות הראשונים. קידום אתרים הנעשה על ידי איש מקצוע מיומן ובעל ניסיון יכול להזניק את האתר, אך קידום שיתבצע בידיים בלתי מקצועיות עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים.
איך קובע גוגל את דירוג האתרים?
דירוג אתרים נקבע על ידי רובוטים של מנועי החיפוש הסוקרים את האתר ומאנדקסים אותו. המידע שמתקבל נשמר בשרתי החיפוש והם מחשבים את רמת הרלוונטיות של האתר למילת החיפוש.
החישוב בשרתי החיפוש מתבצע על אלגוריתם סודי המכיל למעלה ממאתיים פרמטרים. אף אחד לא יודע מהם הפרמטרים המדויקים הקובעים את רלוונטיות האתר, אך ניתן לשער כי האלגוריתם מתבסס, בין השאר, על מספר מאפיינים כמו: ותק האתר, זמן טעינת האתר, איכות התוכן באתר והתדירות שבה בעל האתר מעדכן את התוכן, תדירות הכניסה לאתר דרך מנועי החיפוש, זמן השהייה של הגולש, כמות הדפים שבהם מבקר הגולש, איכות הקוד ועוד.
איך עושים קידום אתרים מקצועי?
מקדם אתרים מקצועי יפעל בשני מישורים עיקריים, אופטימיזציה לדפי האתר ובנייה נכונה של מערך קישורים. אופטימיזציה לאתר היא שיפור קוד האתר והבאתו למצב אופטימאלי מבחינת מנועי החיפוש. באמצעות בניית מערך קישורים יהיה האתר מקושר לאתרים אחרים ותהיה לו נכחות גבוהה ברחבי הרשת.
מחקר מילות מפתח הוא השלב הבא בתחום של קידום אתרים SEO. מילות המפתח הן המילים שאותן יקיש הגולש כאשר הוא יחפש את המוצר או השירות שמציע בעל האתר. באמצעות כלים סטטיסטיים יוכל מקדם האתרים לאתר את מילות המפתח הפופולאריות והמבוקשות ביותר בכל תחום וימקד את עבודת הקידום בהתאם למילים הרלוונטיות.
בתהליך בניית הקישורים הפנימיים מייצרים קשר בין דפי האתר ומסייעים לגולשים, וגם לרובוטים של מנועי החיפוש, להתמצא ולנווט טוב יותר בין דפי האתר. בניית קישורים חיצוניים היא תהליך השיווק של האתר שבאמצעותו אנו דואגים שלאתר שלכם תהיה נוכחות ברשת. ככל שיהיו לכם יותר קישורים חיצוניים, כך תהיו מוכרים ופולאריים יותר וגם הרובוטים של מנועי החיפוש יסמנו אתכם באתר רלוונטי ונפוץ.
למה חשוב להיות בראש תוצאות החיפוש?
לחיצה של תוצאות החיפוש האורגני אינה כרוכה בתשלום, בניגוד להקלקה על תוצאות הקידום הממומן.
רוב הגולשים מגיעים את האתר דרך מנועי החיפוש ולא מקלידים את שם האתר בכתובת של הדפדפן. עסק המופיע במקום גבוה בתוצאות האורגניות נחשב לעסק אמין ורציני. רוב הגולשים יחושו ביטחון כאשר הם רוכשים מוצרים מעסק אמין ומבוסס.
מיקום גבוה בתוצאות מנועי החיפוש ממתג את בעלי האתר כאתר יוקרתי ובעל ערך גבוה יותר מאשר אתר המופיע בתוצאות החיפוש הממומן.