שאלות ותשובות בניית אתרים
-
בניית אתרים וורדפרס – תלוי בסוג האתר שאתם צריכים אם אתם בוחרים תבנית עם עיצוב מוכן אז המחיר יכול לנוע בין 3500 ש"ח – 7000 ש"ח. אם מדובר בפיתוח אישי ועיצוב אישי אז צריך לבצע אפיון. ובהתאם לכך תוכלו לקבל הצעת מחיר מדוייקת. עם זאת ישנם תוספות נוספים עם תהליך בניית האתר כגון:
הכנסת תוכן ובניית עמודים – ישנם חברות שנותנו בין 5 ל -10 בניית דפים כלול במחיר. זה אומר שהם בונים לך את הדפים האתר כמו אודות, שירותים שהם בנויים מתוכן תמונות וסרטונים.
תוספים – במהלך תהליך הבנייה מותקנים תוספים בדרך כלל זה כלול במחיר, אם זו תבנית אז התוספים מגיעים באותה חבילה. אם זה עיצוב אישי אז צריך להתקין תוספים באופן עצמאי על ידי בונה האתר. קחו בחשבון שישנם תוספים חלקם חינמיים חלקם בתשלום.
לוגו – במידה ויש לכם לוגו עדיין צריך לבצע התאמות ולהתאימו לתבנית העיצוב שזה כרוך בהתערבות גרפיקאית יש חברות שזה כלול במחיר ויכול להיות שתהיה תוספת תשלום.
אחסון אתר – מחלק בניית האתר ישנו שרת שם האתר שלכם אמור להיות מאוחסן עם כל הקבצים ותמונות שנמצאים באתר שלכם השירות של אחסון אתר הוא בתשלום על בסיס חודשי. יש להקפיד בלבחור שרת מהיר ומאובטח.
-
חנות וירטואלית מחירה יכול לנוע בין 10,000 ש"ח ל 50,000 ש"ח תלוי באפיון ותלוי בפלטפורמות ישנם מגוון רחב של פלטפורמות חלקם קוד פתוח חלקם קוד סגור מה זה אומר? אסביר
קוד פתוח – פלטפורמות קוד חופשי קוד המקור שלה פתוח ונגיש לעריכת שינויים. לכל מי שחפץ בו והוא חופשי לשימוש. במידה ובניתם אתר עם קוד פתוח אתם הבעלים הבלעדיים של האתר עם כל הקבצים ולא כפופים לאף חברה בכל זמן נתון אתם יכולים להעביר את האתר שלכם לספק אחר לצורך אחסון או פיתוח.
איזה פלטפורמות תמצאו עם קוד פתוח וחופשי:
WordPress – המערכת המובילה בעולם כיום למסחר אלקטרוני ולאתרים תדמיתיים. מערכת ניהול האתר יכולה להגיע בכל שפה.
למה מומלץ לבחור ב -WordPress? ישנם תוספים הכרחיים לחנויות וירטואליות שחלקן בחינם ואם זה בתשלום אז מחירן זול.
והיא נוחה וידידותית למשתמש במידה ואין לכם ידע מקצועי מומלץ להיעזר במתכנת על מנת שיבנה לכם את האתר.
magento – מערכת מסחר אלקטרוני למכירת מוצרים, לפלטפורמה ישנם עיצובים יפים אך המערכת ניהול לא קלה לשימוש. והתוספים שלה עולים יקר ופחות פופולרית בעולם.
prestashop – גם מגיעה עם עיצובים יפים אך המערכת מאוד כבדה האתר נטען לאט והתוספים מאוד יקרים
מה זה מערכת קוד סגור – זו מערכת שפיתחו אותה בפיתוח אישי ורק לחברה יש את הגישה לקוד מקור. זה אומר שאתם כפופים לחוזה שחתמתם עליו ואין לכם גישה לקוד. במידה והחלטתם לסיים את ההתקשרות עם החברה לא תוכלו לקבל את מערכת האתר. ותצטרכו לבנות אתר חדש.
החברות הללו מציעים מסלולים: על בסיס חודשי או תשלום חד פעמי.
שאלות ותשובות קידום אתרים
-
קידום אתרים בגוגל – על מנת לתמחר מילות מפתח לקידום ראשית צריך לבצע מחקר מילות מפתח לכל מילה יש לה את נפח החיפושים בחודש ככל שהתחרות גבוה יותר כך המחיר לקידום המילה בקידום אורגני גבוה יותר. במידה וזו מילה מפתח גנרית לדוגמה ( תכשיטים) אז המחיר לקידום יהיה בהתאם לכמות החיפושים של אותה מילת מפתח. מילה גנרית זהו תהליך של קידום ארוך יותר וקשה יותר עם תקציב יקר יותר. עם זאת לפעמים עדיף להיות ממוקד ולבחור במילות מפתח עם מיקום גאוגרפי לדוגמה: אינסטלטור בירושלים במקרה הזה העלויות נמוכות יותר. ותהליך התקדמות האתר מהירה יותר.
-
במהלך שיחות שלכם עם חברות קידום או פרילנסרים תשמעו הרבה את המילה נעשה לכם אופטימיזציה לאתר.
מה זה אומר? אסביר:
אופטימיזציה זה פעולות באתר שאמורות לשפר את הדירוג שלכם בתוצאות חיפוש בגוגל וחווית משתמש.
מה הן בדיוק הפעולות:
הגדרת כותרות לכל דף – כך גוגל קורא את הדפים שלכם לפי כותרת לכל דף וממקם את הדפים בתוצאות חיפוש. זה חשוב להגדיר כל דף לפי התוכן הממוקד באותו הדף.
טעינת אתר – אחד הפרמטרים החשובים בשנים האחרונות זה אתר שנטען מהר גוגל נותן עדיפות לאתרים בעמוד הראשון שנטענים מהר. זו עבודה לא קלה וישנם המון משתנים: איכות שרת, גודל תמונות, קבצי CSS שקשורים לעיצוב. ישנם בוני אתרים שיכללו את המחיר בתקציב הקידום במידה חבילת קידום. במידה ואין לכם חבילת קידום ייתכן שיגבו תשלום עבור שירות זה.
חווית משתמש – המראה הוויזואלי של האתר אסתטיקה של מבנה האתר
אמינות – איך שהאתר מעביר את המסר לגולשים
נגישות – בניית היררכיה לניווט הגולש לצורך מידע או שירות שהוא מחפש באתר.
תוספים מומלצים – ישנם תוספים שתורמים לתהליך קידום שהוא גם חלק מאופטימיזציה
לדוגמה: תוסף המלצות, תוסף שאלות ותשובות תוסף schema ועוד..
לסיכום דף הבית צריך להיות בנוי שהוא מציג בקצרה כל חלק מהדפים הפנימיים שלכם. חשוב לשמור על חווית משתמש.
-
מה זה גוגל מפות עסקים?
זה מערכת חינמית של גוגל שנותנת לעסקים לפרסם את העסק שלהם עם השירות שהם מציעים ואזור שהם פועלים.
מה מוצג בכל מפה?
כותרת של שם העסק
דירוג מפה – על סמך ביקורות של לקוחות שקיבלו שירות מאותו עסק, חלקן ביקורות על שירות טוב וחלקן על שירות פחות טוב כל לקוח יכול לדרג את הביקורת מ – 0 עד 5 כוכבים. ולרשום ביקורת חיובית או שלילית.
כתובת מדוייקת למיקום העסק
שעות פתיחה
פרטי התקשרות – טלפון או נייד
בנוסף יש אופציה במפת העסק לגולשים לשאול שאלה ובעל העסק יכול לתת תשובה.
מפות גוגל מופיעות במילות מפתח שגולשים מחפשים המיקום של מפה נמצאת מתחת למודעות הממומנות של גוגל. שבה מוצג גרף אזור ונקודות של מיקומי עסקים באותו העיר.
איך זה בעצם עובד? איך גוגל יודע למקם את העסקים באותו האזור ואיך המפות מוצגות לגולשים?
כל עסק שנרשם למערכת של גוגל עסקים מזין את השירות שהוא מספק ואת העיר בו העסק נמצא או האזור בו ניתן השירות.
למשל: אם גולש ירשום חנות פרחים בירושלים
אז המפה תציג לו את כל העסקים שנרשמו בעיר בירושלים תחת השירות פרחים בירושלים.
מאוד חשוב לקשר את המפה לאתר שלכם. המפה ניזונה מהתוכן שקיים באתר שלכם. לעיתים גם תוכלו להופיע בכל מיני אזכורים של מילות מפתח אחרות שקשורות לשירותים שלכם
מאמרים אחרונים