יותר ויותר אנשים מחפשים מוצרים ושירותים דרך רשת האינטרנט. כדי שהלקוחות הפוטנציאליים יגיעו גם אליכם, אתם צריכים בניית אתר ידידותי למשתמש, אך גם למנועי החיפוש. בכל בניית אתר קיימים עשרה גורמים שיש לקחת בחשבון כדי להביא להצלחת האתר.
-
הגדירו לעצמכם את מטרות האתר ואת קהל היעד. אתר טוב מתחיל מרעיון מגובש. חשבו מהו הקונספט של האתר, למי אתם פונים ומה אתם מציעים. התשובות לשאלות אלו יהוו את השלב הראשון של אפיון האתר שהוא הבסיס לבניית כל אתר.
-
בחרו דומיין קליט וחברת אחסון. רצוי שהדומיין יהיה קשור לעולם התוכן של האתר או לתחום העיסוק. על כתובת הדומיין להיות באנגלית ולא בעברית, מנועי החיפוש לא כל כך אוהבים כתובות דומיין בעברית. כדאי מאוד שהשרת שבו אתם מאחסנים את האתר יהיה בישראל, זה יגרום לאתר לעלות מהר יותר, הגולשים יאהבו את זה, וגם מנועי החיפוש.
-
פרטיות ואבטחה זהו פרמטר חשוב מאוד במיוחד האתרים מסחריים. אם אתם רוצים שהגולשים ישאירו אצלכם את פרטיהם, חשוב מאוד להבטיח שהפרטים לא יזלגו החוצה ויהיו חשופים לעיניים זרות. אם אתם מבקשים מהגולשים פרטיים אישים, הדגישו שהפרטים מאובטחים ונשמרים רק בחברה.
-
ניווט נוח באתר ומערכת ניהול נוחה וידידותית. ניווט נוח יאפשר לגולשים להגיע לכל מקום באתר בלי להסתבך. מערכת ניהול ידידותית חשובה לבעלי האתר. כדי שלא תצטרכו ללמוד שפת תכנות או להחזיק איש מקצוע בכל פעם שאתם רוצים להזין תכנים, תמונות, סרטונים ועוד באתר, חשוב לבנות אתר בעל מערכת ניהול קלה ונוחה שתוכלו להפעיל אותה לבד. אתרי וורדפרס, למשל, צברו פופולאריות רבה מאוד בשל מערכת הניהול הידידותית והנוחה להפעלה.
-
הגולשים חייבים לאהוב את האתר, וגם גוגל. רק בונה אתרים מקצועי ידע לשלב בין בניית אתר שגוגל אוהב לבין בניית אתר שגם הגולשים יאהבו.
-
חשוב שהאתר יהיה מעוצב יפה, אך לא לתת לעיצוב להשתלט על האתר. אתרים מעוצבים המציגים גימיקים עיצוביים, מצגות פלאש, הרבה סרטונים יחטיאו את המטרה. האתר צריך להיות נוח וקריא, ריבוי גימיקים עיצוביים עלול לבלבל את הגולשים, הם לא יצליחו להתמקד בתוכן ובמסרים השיווקים וינטשו את האתר במהירות.
-
אתר טוב הוא אתר שכתוב היטב. השקיעו בכתיבת התכנים. האתר הוא כרטיס הביקור שלכם ברשת והוא חייב לכבד אתכם. תוכן ברמה נמוכה, שגיאות כתיב וניסוח ותכנים לא מעניינים ימעיטו את ערככם בעיני הלקוחות הפוטנציאליים וגם מנועי החיפוש לא יאהבו את זה.
-
עדכנו את האתר לעתים קרובות והזינו בו תכים חדשים. אתר שלא יהיה עדכני במשך מספר חודשים ייחשב בעיני הגולשים, ובעיני מנועי החיפוש, כאתר כלא רלוונטי. הגולש שייתקל בתכנים ישנים יחשוב שהחברה אינה פעילה ומנועי החיפוש לא יציגו אתר לא מעודכן בדירוג גבוה.
-
היו אמינים. גם בביקור באתר, כמו "בחיים האמיתיים" ירצה הגולש לדעת מי החברה, מה הניסיון שלה, מי הבעלים ואיך אפשר ליצור אתם קשר. פרסמו את כתובת העסק, את כתובת הדואר האלקטרוני ואת מספר הטלפון. פרסמו את שמות מנהלי החברה, הציגו את ההיסטוריה של החברה ואת תחומי ההתמחות שלה.
-
אם לא תופיעו במנועי החיפוש, כאילו שלא בניתם אתר. כדי להופיע במנועי החיפוש חפשו מקדם אתרים מקצועי שידע לקדם אתכם בתוצאות הדירוג ולשווק אתכם ברשת.