חנות מוצרים הוא מקום שמתבצע בו מסחר ועובר בו כסף רב, בחנות מקוונת גם בעלי החנות צריכים לדעת היטב את זהות הלקוחות שלהם, וגם הלקוחות מצידם צריכים לקבל זהות ברורה של בעלי החנות, בנוסף לכך תהליך התשלום צריך להיות תהליך מאובטח שיבטיח גם לבעלי החנות וגם לצרכנים שהעברת הכסף מתבצעת באופן מאובטח.
אז לא משנה אם אתם משתייכים לקטגוריה של צרכנים הרוכשים בחנויות וירטואליות או לקטגוריה של בעלי חנות המוצרים, הנה פירוט של מאפיינים שצריכים להיות לתהליך קנייה בחנות וירטואלית מאובטחת כראוי.
-
הצפנת נתונים – הצפנת הנתונים העוברים מהדפדפן של הגולש באתר אל השרת ומהשרת אל הגולש היא האמצעי המבטיח לנו שהמידע שעובר שם נשאר בגדר מידע סודי , ההצפנה מתבצעת ע"י פרוטוקול SSL שמאפשר תקשורת מחשבים מאובטחת ומוצפנת , פרוטוקול SSL שימושי בכל מקרה שבו יש מעבר של מידע רגיש (פרטי לקוח, מידע בטחוני ועוד)בין שני יישומי מחשב באינטרנט.
-
זהות ברורה – במהלך תהליך רכישה באתר גם הזהות של הרוכש וגם הזהות של בעל העסק צריכה להיות ברורה היטב, לכן בכל מקרה שבו בעל העסק לא ייתן פרטים מלאים על זהותו ועל החנות שלו אז הוא צפוי למיעוט רוכשים, ובכל מקרה שבו הרוכשים לא ישלימו את כל פרטיהם אז החנות לא תסכים להשלים את תהליך הרכישה משום שלא יהיו לה את כל הפרטים המלאים על הרוכש.
-
חווית רכישה מאובטחת – בעל חנות מקוונת שרוצה שהקונים יחזרו אליו צריך לדאוג שהרוכשים יהנו לא רק מחוויה נעימה ומהירה של קניה בחנות האינטרנט שלו אלא בעיקר מחוויה של קניה מאובטחת בחנות שלו, משום שפרמטר האבטחה הוא אולי הפרמטר החשוב ביותר עבור הלקוחות והצרכנים שבשום אופן לא רוצים לאבד את פרטיותם ולא רוצים שזהותם תסתובב ברחבי הרשת ותגיע לגורמים מפוקפקים. לכן חשוב לייצר בכל חנות חוויה של קנית מאובטחת שאין בה סיכונים כלשהם.
אז אם יש לכם חנות שמוכרת מוצרים, עליכם לבדוק עם עצמכם לפני שיווק האם היא אכן מאובטחת היטב, ואם אין לכם חנות מקוונת עליכם לפנות לאחד הגורמים המקצועיים העוסקים בהקמת חנויות מקצועיות ולהקים אתר מאובטח שיהווה עבורכם אפיק שיווקי נוסף ומקור נוסף לרווחים.