מה ההבדל בין חנות מוצרים וחווית משתמש וחווית קניה
אם היום הסוחרים ובעלי החנויות הפיזיות מקפידים ליצור אצל הקונה חווית קניה חיובית כזו שתשאיר אצל הקונה תחושה חיובית ורצון עז לבוא שוב לאותה חנות, הרי שחנות אחת ממטרותיה צריכה להיות ליצור אצל הקונה וירטואלי חווית משתמש נוחה ונעימה.
הצרכן הוירטואלי יחפש חנות מוצרים שיש בה אפשרות לבצע השוואת מחירים עם אתרי מכירות אחרים, וידלג על חנות מקוונת שאין בה את האפשרות הזו, הצרכן הוירטואלי יעדיף לרכוש מיטה מתכווננת באתרים למסחר שיש בהם ממשק ידידותי ונוח למשתמש ולא באתרים שהם בעל מסלול קניה סבוך וארוך שמקשה על הצרכן להגיע בסופו של דבר אל המוצר הסופי.
חווית המשתמש המגיע לבצע קניה באתר היא כף המאזניים שיכולה להשפיע על עתידה של אותו עסק. חווית משתמש המגיע לעסק מסוים מטרתו להניע את המשתמש לבצע פעולת מחסר אלקטרוני באותו אתר.
חווית המשתמש יכולה להיות בנויה מרכיבים שונים שהם:
-
מתן אופציות תשלום רבות – היום בעידן הכלכלה המודרנית אפשר לשלם בצורות שונות, ולכן חנות מקוונת באינטרנט כמו חנות ממשית צריכה לספק ללקוחותיה הפוטנציאליים כמה שיותר דרכי תשלום, בין אם זה תוכנה המבצעת סליקה באמצעות כרטיס אשראי, ובין אם זה תשלום באמצעות שירות לקוחות טלפוני.
-
אפשרות לקניה ידידותית נוחה ונגישה – עסק או אתר שרוצה להצליח חייבת לספק ללקוח הפוטנציאלי חוויה של קניה נגישה נוחה וידידותית ללא מבוכים מסובכים בין נפתולי החנות, וללא צורך לבצע עשרות מהלכים. הלקוח צריך להרגיש שהוא הגיע למוצר במהירות ובקלות.
-
יצירת בידול של החנות ע"י הוספת שירותיים ייחודיים – אתר שרוצה להעניק לעצמה יתרון ע"פ מתחריה צריכה לבדל את עצמה ע"פ מתחריה ע"י מתן שירותים ייחודיים שונים שלא קיימים בחנויות אחרות ומוסיפים ערך מוסף לחווית המשתמש וחווית הקניה של כל מי שמגיע לאותו אתר. כך למשל חנות מקוונת בעיצוב תלת מימדי היא בעצם שמבדלת את עצמה ומעניקה ללקוח חווית קניה ייחודית שלא קיימת אצל חנויות אחרות.
אלו הם דוגמאות לרכיבים שיכולים ליצור את חווית המשתמש המגיע לחנות, בכל מקרה אם אתם רוצים שתהיה לכם חנות באינטרנט מקצועית ורצינית שתצליח הרי שעליכם לפנות לחברה לבניית אתרים המתמחה בבניית חנויות אינטרנט ובאספקת שירותים שונים לחנויות כמו קידום אתרים בגוגל ושיווק ומיתוג ברשתות חברתיות וכד'.